This blog is all about sharing thought and ideas which are related to money management, financial planning, passive incomes, investing, ASB, Gold and Dinar, Real Estate, Forex, Futures, Stock, Unit Trust and etc. I'm aiming to be a smart investor and any advise and ideas are most welcomed.

Tuesday, May 6, 2008

Ubah Gaya Hidup

Seringkali kita terdengar orang merungut tentang harga barang yang kian menaik, harga petrol dan diesel yang meningkat dari tahun ke tahun (tahun ni tak tahu le macammana..)

Secara peribadi, rungutan saja tidak akan dapat mengubah kehidupan seseorang. Kita seharusnya bijak menangani perkara seperti ini sekiranya kita mempunyai kesedaran yang awal tentang betapa pentingnya savings, asset accumulation dan investment wise. Cuba bayangkan dengan hanya duit gaji tiap-tiap bulan yang kita dapat pun kadang-kadang agak payah untuk menampung perbelanjaan bulanan,apatah lagi nak menghadapi situasi kenaikan harga barang dan minyak??..

Oleh itu adalah penting untuk mengubah gaya hidup supaya tidak berada ditahap "HIDUP MELEBIHI KEMAMPUAN" yang mana jika berlarutan akan menyebabkan kita akan terus terperangkap dengan HUTANG (jangan sesekali pinjam dengan ALONG!!!)

Hari ini saya nak berkongsi klip video dari youtube yang berkaitan dengan gaya hidup.
Anyway, enjoy this video clips... :)





No comments: